Amstaffit.com

Amstaffiaiheista keskustelua
Tänään on 30.11.2020 23:15

Kaikki ajat ovat UTC

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: PEVISA-ohjelma 2018-2022
ViestiLähetetty: 26.04.2019 07:16 
Poissa
ROP VET

Olen ehkä ”hieman” järkyttynyt siitä että näinkin tärkeän asian hoitamiseen yhdistys ei ole katsonut tarpeelliseksi soittaa kennelliittoon ja esittää asiaa, kysellä, vaatia perusteita jne. vaan asiaa on selvitelty sähköpostein ja msn-viestein eikä ilmeisesti apua ole haettu myöskään muualta.
Pevisa-asioiden lisksi kennelliitolla on vankka osaaminen yhdistyslainsäädännöstä ja kokouskäytännöistä. Itse olen kääntynyt myös patentti- ja rekisterihallituksen puoleen joka ylläpitää Suomessa yhdistysrekisteriä ja osaa neuvoa yhdistyslainsäädännössä koskevissa asioissa. Yhdistys- ja yrityslainsäädäntöä tunteva juristi on lukenut ja neuvonut esityksen tekemisessä.

Olen aina saanut hyvää palvelua kennelliitosta ja vastaukset kysymyksiini puheluissa, jos puhelimenpäässä ollut henkilö ei ole vastauksia tiennyt niin on luvannut selvittää ja soittaa takaisin ja näin on myös aina tapahtunut. Oli sitten kyseessä kennelliiton lakimies, JTT:n toimihenkilöt tms.
Pyydettäessä olen saanut kaikki puhelussa käsitellyt asiat myös kirjallisesti sähköpostiini – usein jopa puhelun aikana.

Yhdistys on mennyt nyt asioiden edelle hokiessaan mitä kennelliitolle voi esittää tai ei voi esittää.
Tässä on ensin istuttavana seka Suomen Amerikanstaffordshirenterrieriyhdistyksen kokous että Staffordshirenbullterrieriyhdistyksen kokous ennen kuin kukaan esittää kennelliitolle mitään.
Meidän (amstaffiyhdistys) yleiskokouksessa olisi ollut täysin lainmukaista käsitellä esitykseni kokonaisuudessaan. Tämä on minulle tärkeää koska Pevisan muutosehdotuksen perusteet tulee ilmi tätä edeltävässä Pevisan purku kohdassa. Se olisi kirjattu pöytäkirjaan ja eteenpäin olisi lähtenyt Pevisan muutosehdotus perusteluineen jos se olisi saanut kannatusta. Itse Pevisa-ehdotus olisi toki lähtenyt samassa muodossa (niinkuin kennelliitto vaatii) missä se esityksessäni on.

Minun tarkoitukseni ei ole koskaan ollut erottaa esityksiä toisistaan. Olen toimittanut 2-osaisen YHDEN esityksen mitä Suomen amerikanstaffordshireterrieriyhdistys on sitten halunnut alkaa muokkaamaan miten mielii ja nyt ollaan tilanteessa mikä on luettavissa esityslistalta. Tämän oman 2-osaisen esityksen takana seison edelleen, sen mitä asioiden irroittaminen toisistaan aiheuttaa, siitä vastuun voi kantaa joku muu.

Outona pidän myös sitä että Amstaffiyhdistys ei suostunut muuttamaan yli viikko sitten tekemäni kirjallisen vaatimuksen perusteella yleiskokouksen esityslistaa, mutta nyt kuitenkin vaatimukseni mukaisesti esityslista on muutettu eilen, 1,5 vuorokautta ennen yleiskokousta.
Edelleen totean että minulla on valmiiksi tehty JTO vastaamaan omaa esitystäni, myös siinä tapauksessa että päädytään Pevisan purkuun. Olen tämän puheenjohtaja Terholle ilmoittanut mutta hän ei ole ollut kiinnostunut vastaanottamaan JTO.ta.
Sen sijaan hän on muokannut yhdistyksen sivuilla nähtävää voimassa olevaa JTO:ta (joka on muuten tällä hetkellä eri muotoinen kuin se mikä on kennelliiton sivuilla nähtävissä. Tämän olen antanut kennelliitolle tiedoksi.) Ja tässä muokatussa versiossa on virheitä,
Päivitetyt kohdat löytyvät JTO:n lopussa olevassa ilmoituksessa, muokkaajana näkyy yksin Kiia Terho.

Mutta onneksi kokous on jo huomenna niin tässä ei (ehkä?) keretä enää kovin paljon sipilöimään ennen kuin päästään näitä asioita käsittelemään siellä foorumissa minne ne on tarkoitettu.

Profiili  

ViestiLähetetty: 26.04.2019 13:36 
Poissa
Vara-serti

Ei mulla muuta, mut ootpa saanu hyvää palvelua.
Mä soitin sinne vuosi sitte erästä asiaa ihmetelläkseni ja kysyäkseni, vastaus oli luokkaa jaa empä tiedä, laitan eteenpäin että selvitellään. Js siis ihan minua itteäni ja koiriani koskevaa asiaa. Tähän päivään mennessä ei oo kuulunu mitään eikä asia edenny :denti: Pitäski koittaa soitella uudestaan, onneksi ei oo mikään kiireellinen asia.

Profiili  

ViestiLähetetty: 30.04.2019 10:09 
Poissa
Vara-sertiä pukkaa taas

Mitäs tälle nyt kävi kokouksessa?

Profiili  

ViestiLähetetty: 30.04.2019 11:37 
Poissa
Vahva vääryyden puolustaja

Ei mennyt läpi.

Profiili  

ViestiLähetetty: 18.11.2020 20:50 
Poissa
Tuontitarkastaja

Hallitus on tänään (18.11.) päivittänyt yhdistyksen kotisivuille, sekä myös sähköpostitse seuraavaa:
Lainaa:
HALLITUS TIEDOTTAA

Suomen Kennelliiton jalostustieteellisen toimikunnan pyynnöstä Suomen Amerikanstaffordshirenterrieriyhdistys ry on anonut aikaistettua Pevisan voimaantuloa 26.10.2020 päivätyllä pöytäkirjalla.

Pevisa-ehdotus on hyväksytty Suomen Amerikanstaffordshirenterrieriyhdistyksen vuosikokouksessa 1.3.2020.

Kennelliiton jalostustieteellinen työvaliokunta muutti JTTn 3/2020 päätöstä niin, että amerikanstaffordshirenterrierien uusi PEVISA sääntö astuu voimaan 13.11.2020.

Tämä PEVISA on voimassa 13.11.2020 – 31.12.2022.

Pevisa-esitys on kokonaisuudessaan nähtävillä yhdistyksen kotisivuilla.

Suomen Amerikanstaffordshireterrieriyhdistys julkaisee Pevisaan liitettävän JTO:n alkuperäisen suunnitelman ja aikataulun mukaisesti 1.1.2021.

Suomen Amerikanstaffordshirenterrieriyhdistys ryn hallitus on saanut tästä Kennelliiton JTTn päätöksestä pöytäkirjanotteen 18.11.2020.

Miten on mahdollista, että tästä kuullaan vasta nyt? Joo, Kennelliiton JTT:n pöytäkirjanote on tullut vasta tänään, mutta miksei kasvattajia ole infottu siitä, että tällainen on suunnitteilla? Olis ehkä vähentänyt niitä mahdollisesti indeksittömien koirien poikkarianomuksia ym...ei ole montaakaan päivää kun näitä ihmeteltiin yhdessä fb-ryhmässä. Viimeksi kun on tästä mitään kuultu, on tilanne ollut se, että uusi PEVISA astuu voimaan 1.1.2021 ja nyt se sitten yhtäkkiä on jo astunut voimaan....

Lisäksi: Mikä siinä JTO:ssa mättää? Miksi sitä ei nyt samalla sitten julkaistu? Joka tapauksessa JTO:a koskeva suositus on, että se tulisi päivittää aina kun PEVISA:a halutaan muuttaa tai jatkaa. Ja nythän se on jo muutettu (ja tämä asia on ollut tiedossa jo lähes vuoden. Eikö siis kenellekään ole aiemmin tullut mieleen, että jos pevisa muuttuu niin myös jto tulee päivittää?).

Profiili  

ViestiLähetetty: 18.11.2020 21:40 
Poissa
HYL näyttelystä, pissi tuomarin jaloille

Tää sähköpostitiedotus on ilmeisesti lähetetty vain kasvattajille?

Mua kiinnostais tietää, että miksi Kennelliiton suunnalta tällaista on pyydetty, koska oletettavasti perusteet on olemassa. Vähän niinku nice to know ja silleen..

Profiili  

ViestiLähetetty: 18.11.2020 23:29 
Poissa
Multi Champion

Koska indeksit ei tällä hetkellä päivity.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.11.2020 05:24 
Poissa
Vara-serti

Taitaa yhdistyksen tiedotusporukka ajatella että kennelliiton lakko koskee heitäkin :roll2:
Meinaan mitä nyt tämmösiä(kin) pikku juttuja tiedottamaan ajoissa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.11.2020 07:41 
Poissa
HYL näyttelystä, pissi tuomarin jaloille

JonnaH kirjoitti:
Koska indeksit ei tällä hetkellä päivity.
No, tämän perusteenkin olisi voinut laittaa mukaan. Mulla ainakin herää tällaisista "ilmoitusluontoisista" tiedotteista kysymyksiä, joten helpommalla pääsee kun laittaa asiaan liittyvät tiedot kerralla näkyville.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.11.2020 08:41 
Poissa
Tuontitarkastaja

Kiia kirjoitti:
Lisäksi: Mikä siinä JTO:ssa mättää? Miksi sitä ei nyt samalla sitten julkaistu? Joka tapauksessa JTO:a koskeva suositus on, että se tulisi päivittää aina kun PEVISA:a halutaan muuttaa tai jatkaa. Ja nythän se on jo muutettu (ja tämä asia on ollut tiedossa jo lähes vuoden. Eikö siis kenellekään ole aiemmin tullut mieleen, että jos pevisa muuttuu niin myös jto tulee päivittää?).

JonnaH kun täällä nyt olet kuitenkin käynyt, niin miksi et vastannut kysymykseeni? Onko se JTO edes olemassa?!!

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.11.2020 08:50 
Poissa
Multi Champion

Kiia kirjoitti:
Kiia kirjoitti:

JonnaH kun täällä nyt olet kuitenkin käynyt, niin miksi et vastannut kysymykseeni? Onko se JTO edes olemassa?!!

Miksi ei olisi? Pevisan piti muuttua vasta vuodenvaihteessa, joten olikohan julkaisu suunniteltu sille aikataululle?

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.11.2020 09:22 
Poissa

Jalostustoimikunta siitä vastaa, joten tiedät varmaan vastauksen? Toisekseen, vaikka alkuperäisen aikataulun mukaan, piti pevisan astua voimaan tammikuussa. Onhan nyt JTO jo olemassa, vai onko sen päivitys näin tippaan jätetty? Kolmanneksi, ei se nyt kovin iso juttu ole, sitä päivittää vastaamaan pevisaa. Jotta voisi siihen vedota, ettei julkaista. Varsinkin kun k.liiton pyyntö tullut aikaistuksesta, on tätä asiaa varmaan silloin pohdittu. Joten kyllä mä olettaisin että JTO on valmis, kun tälläiseen on suostuttu.
Lakko kuitenkin yksi tekijä, miksi indeksit ei päivity. Joten tällä ehdotuksella k.liitto vain pesee omat kätensä ja näin ollen myös paineen sille sopimiselle poistuu.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.11.2020 09:45 
Poissa
Multi Champion

Hallitus vastaa JTO:sta tällä hetkellä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.11.2020 11:19 
Poissa
Tuontitarkastaja

JonnaH kirjoitti:
Miksi ei olisi? Pevisan piti muuttua vasta vuodenvaihteessa, joten olikohan julkaisu suunniteltu sille aikataululle?
No hiukan kyllä ihmetyttää, että miksei sitä sitten voi julkaista nyt kun uusi PEVISA-ohjelmakin on voimassa :denti:

JonnaH kirjoitti:
Hallitus vastaa JTO:sta tällä hetkellä.
Ööh miten niin hallitus vastaa? Jalostuksen tavoiteohjelma on jalostustoimikunnan tehtäviä...tiedotuksesta joo varmasti hallitus vastaakin, mutta en nyt ymmärrä, miksi tätäKIN pitää vetkuttaa?? No minä en nyt ymmärrä muutenkaan enää mistään mitään mitä täällä tapahtuu.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.11.2020 11:35 
Poissa
Multi Champion

Mitä väliä sillä on mikä taho siitä vastaa? Ja mikä kiire, muutokset eivät ole kovinkaan mittavia.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.11.2020 14:53 
Poissa

Onhan se nyt kiva tietää miksi jalostustoimikunta, jonka tehtäviin tämä kuuluu, Ei tee omaa osaansa. Onhan osa muutoksista merkittäviä, esim kyynäreiden osalta oleva teksti.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.11.2020 15:40 
Poissa
Vara-serti

JonnaH kirjoitti:
Mitä väliä sillä on mikä taho siitä vastaa? Ja mikä kiire, muutokset eivät ole kovinkaan mittavia.

Että hällä väliä teille kuuluville tehtäville? Tuntuu olevan vallalla ollu asenne hallituksessa ja jalostustoimikunnassa viime aikoina.. :roll2:
Täytyy munkin varmaan sanoa pomolle että en tehny osaa mun työtehtävistä koska ei ne ollu merkittäviä :orava:

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.11.2020 18:07 
Poissa
Multi Champion

Joo ihan turha vääntää kun ei selkeästi ymmärretä. Laittakaa virallista reittiä tiedustelua yhdistykselle jos vielä asiaa jto:sta tai sen tekijöistä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.11.2020 19:25 
Poissa

Sähän voit avata tässä, mitä ei ymmäretä? Muutoin tuo lause nyt oli typerä, kun kysytään miksi vastuu siiretty ja miksi jto ei ole valmis, jos onkin ei julkaista.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.11.2020 19:28 
Poissa
Multi Champion

Kun ei ole mitään hälläväliä-asennetta. Mä en osaa vastata miksi ei ole valmis tai miksi ei ole julkaistu. Siksi kannattaa kysellä virallista reittiä.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC